شرح

تاریخ : 2 خرداد, 1401

زین  یک ماده شیمیایی دو جزئی است که به همراه هاردنر یا خشک کن به فروش می رسد و مصارف صنعتی نیز دارد . هوا خشک نیست به این معنا که در معرض هوا خشک نمی شود و برای خشک شدن و یا جامد شدن به جزء دوم که هاردنر است احتیاج دارد.

دو جزء هاردنر و رزین بسته به نوع و نسبتی که روی ظرف آن نوشته شده، بنا بر فرمولاسیون و کاربرد آن مخلوط میشوند ، سپس روی سطح یا قالب دلخواه استفاده میشوند.

در ساخت زیورآلات رزینی معمولا از رزین اپوکسی 50 درصد استفاده می کنند به این معنا که میزان رزین به هاردنر 2 به 1 است. در کریستال سرورنیک این نسبت برابر است.

اپوکسی چوب مشابه همان رزین اپوکسی و هاردنر است  ولی فرمولاسیون آن برای کار با چوب تنظیم شده تا اینکه مناسب برای سطوح چوبی باشند البته میتوانید از رزین چوب روی سطوح دیگر هم استفاده کنید. چوب به دلیل داشتن خصوصیات طبیعی، به نوع خاصی نیاز دارد که با بافت و طبیعت چوب سازگار باشد ، چسبندگی مناسب  داشته و در کنار افزایش مقاومت چوب، بتواند زیبایی به آن ببخشد

. از کاربردهای آن میتوان در ساخت میزهای اپوکسی و اجسام دکوراتیو است. رزین اپوکسی بعد از خشک شدن حالت کریستالی و شفاف پیدا می کند و  به حالت ماده ای جامد و شفاف بی رنگ درمیاید.

از این خاصیت در نقاشی های آبستره و همچنین تثبیت انواع سطوح و ضد آب کردن سطح ها استفاده میشود.

رزین اپوکسی شفاف علاوه بر تمام کاربردهایی که در صنعت داره  به دلیل شفاف بودن مورد توجه هنر دوست ها قرار گرفته. در زمان استفاده دمای اتاق باید ثابت باشد و نوسانات دمایی بوجود نیاید. در زمان مخلوط شدن دو جزء، حباب تشکیل میشود که برای از بین بردن حباب ها نباید عجله کرد و باید به مخلوط دو جزئی استراحت داد و بعد از آن با حرارت فندک، حباب گیری انجام میشود.

تفاوت رزین رقیق و غلیظ: ​رزین اپوکسی غلیظ باعث میشود که در گوشه های کار تحدب خوبی پیدا کند و تمیز نگه داشتن کناره ها و زیر کار ساده تر است.و میتوان برای ساخت زیورآلات رزینی از آن استفاده کرد.

رزین اپوکسی رقیق برای کارهایی که نیاز است رزین و رنگ روی کار بلغزند مانند افکت پورینگ مناسب تر است

09125770085

02188000255

هنگام تماس با فروشنده ، برای دریافت یک معامله خوب ، به ما مراجعه کنید.

نوشتن دیدگاه
نکات ایمنی برای معامله
  1. در ملاقات با فروشنده از مکان امن استفاده کنید
  2. از معاملات نقدی خودداری کنید
  3. مراقب پیشنهادات غیرواقعی باشید

تبلیغات

آگهی های اخیر

بالا
Call Now Button