آیفون ۱۵ اولترا

آیفون ۱۵ اولترا

تصاویر غیر رسمی از آیفون ۱۵ اولترا (iPhone 15 Ultra Gold) طلایی رنگ به همراه دوربین چهارگانه، نمایشگر ۱۸۰ هرتز و شارژدهی به‌نمایش گذاشته شد. ویدیوی منتسب به مدل مفهومی آیفون ۱۵ اولترا، این گوشی را در رنگی جذاب با بدنه‌ ای از جنس تیتانیومی و چهار دوربین در پنل پشتی نشان می‌دهد.
بعد از عرضه آیفون ۱۴ پرو مکس، افشاگران آیفون ۱۵ پرو مکس افشا کردند که این موبایل احتمالاً در نهایت با نام آیفون ۱۵ اولترا معرفی می‌شود. در مورد آیفون ۱۵ اولترا شایعاتی در مورد قابلیت اختصاصی آن منتشر شده تا تفاوت بیشتری با آیفون ۱۵ پرو داشته باشد.

مهمترین تفاوت‌ آیفون ۱۵ اولترا با آیفون ۱۵ پرو، وجود دوربین پریسکوپی خواهد بود. لنزهای تله‌فوتوی مبتنی‌بر مکانیزم پریسکوپی بزرگ‌نمایی زیادی ارائه می‌دهند. این لنزها در سال‌های اخیر وارد گوشی‌های رده‌بالای اندرویدی شده‌اند، اما تا امروز آیفونی با لنز پریسکوپی تولید نشده است.

دوربین پریسکوپی آیفون 15 اولترا حامل این پیام است که، تعداد دوربین‌های پنل پشتی به چهار عدد می‌رسد. هرچند این موضوع تأیید نشده است و باید تا روز معرفی رسمی منتظر ماند. ممکن است اپل دوربین تله‌فوتوی فعلی را با نمونه‌ی پریسکوپی جایگزین کند و آیفون ۱۵ اولترا همچنان در پنل پشتی سه دوربین داشته باشد.

باتوجه به شایعات 4 دوربین داشتن ایفون 15 اولترا، به‌نظر می‌رسد فلاش LED در مرکز جزیره‌ی دوربین به دور حسگر لایدار قرار گرفته است. دوربین اصلی حسگر ۴۸ مگاپیکسلی دارد، دوربین فوق عریض از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و دوربین تله‌فوتوی معمولی نیز مجهز به حسگر ۱۶ مگاپیکسلی است.

آیفون 15 پرو مکس اپل رندر غیررسمی طلایی پنل پشتی

چهارمین دوربین که لنز پریسکوپی دارد نیز به حسگری با وضوح مشابه مجهز خواهد بود. این دوربین بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری و بزرگ‌نمایی دیجیتال ۵۰ برابری ارائه خواهد داد. اپل سال‌ها است در آیفون به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اتکا می‌کند، با این‌حال آیفون‌های پرو نسل جدید در پشت لنز عریض از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند.

در ویدیوی منتشر شده لبه های آیفون ۱۵ اولترا به صورت تخت است، موضوعی که در این چند سال در آیفون دیده شده است. در بالای نمایشگر آیفون ۱۵ اولترا همچون آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس حفره‌ی کپسولی موسوم به جزیره‌ی پویا به چشم می‌خورد. اپل احتمالاً در معرفی آیفون ۱۶ اولترا حفره‌ی کپسولی را با حفره‌ی دایره‌ای جایگزین می‌کند.

اپل در نسل جدید آیفون‌های پرو روشنایی را به ۲٬۰۰۰ نیت افزایش داد تا رکورد جدیدی در صنعت موبایل ثبت کند. ویدیوی آیفون ۱۵ اولترا نشان می‌دهد این گوشی نمایشگری با روشنایی فک‌انداز ۲٬۴۰۰ نیت خواهد داشت. همچنین این ویدیو اعلام می‌کند آیفون ۱۵ اولترا به نمایشگر ۱۸۰ هرتز مجهز می‌شود، اتفاقی که بعید است رخ دهد. آیفون‌های پرو در حال حاضر صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز دارند.

شایعات آیفون 15 اولترا iPhone 15 ultra gold

عکس غیر رسمی از دوربین و داینامیک آیلند آیفون 15 پرو مکس

آیفون‌های اپل از پورت لایتنینگ استفاده می‌کنند، اما به موجب قوانینی که در ماه‌های اخیر به تصویب اتحادیه‌ی اروپا رسیده است احتمالاً اپل در نهایت مجبور به استفاده از درگاه USB-C در آیفون ۱۵ اولترا می‌شود. در بخش پایینی آیفون ۱۵ اولترا، حفره‌های اسپیکر چینش متفاوت و جذاب‌تری دارند.

اپل احتمالاً از امسال پسوند اولترا را وارد گوشی‌های خانواده آیفون می‌کند

اپل احتمالاً عمر باتری آیفون ۱۵ اولترا را تا ۴ ساعت افزایش می‌دهد. اپل در مدل آمریکایی آیفون‌های نسل جدید درگاه فیزیکی سیم‌کارت را حذف کرد تا این گوشی‌ها صرفاً به سیم‌کارت الکترونیکی اتکا کنند. ویدیوی منتسب به آیفون ۱۵ اولترا این گوشی را با درگاه فیزیکی سیم‌کارت نشان می‌دهد. این ویدیو ادعا می‌کند آیفون ۱۵ اولترا به باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژدهی ۴۸ ساعته مجهز می‌شود.

برخی از شایعه‌ها می‌گویند گوشی iPhone 15 Ultra در پنل جلویی به دو دوربین سلفی مجهز خواهد بود و توانایی ضبط ویدیوی 8K خواهد داشت. همچنین پیش‌بینی می‌شود آیفون 15 اولترا در کانفیگ پایه به حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتری مجهز شود و با قیمت بالاتری نسبت‌به آیفون ۱۴ پرو مکس به بازار بیاید. گفته می‌شود آیفون ۱۵ اولترا از پردازنده‌ی سه نانومتری A17 استفاده خواهد کرد.

شایعات ظاهر آیفون 15 اولترا

مشخصات فنی آیفون 15 اولترا (APPLE iPHONE 15 Ultra)

مشخصاتتوضیحات آیفون 15 اولترا
نمایشگرابعاد نمایشگر 6.7 اینچ
نوع نمایشگر OLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate) 120 هرتز
نسبت تصویر 19.5:9
استانداردهای HDR دالبی ویژن
سایر مشخصات نمایشگر نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
صدانوع اسپیکر استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری ندارد
ویژگی‌‌های صوتی میکروفون اختصاصی برای کاهش نویز
اطلاعات پایهتاریخ معرفی 2023
وضعیت عرضه در حد شایعه
تاریخ عرضه 2023
نوع سیستم‌عامل iOS
سیستم‌عامل در زمان عرضه iOS 16
طراحیجنس پشت شیشه
جنس جلو شیشه
جنس فریم فلز – تیتانیوم
رنگرنگ مشکی
سفید
قرمز
تراشهمدل تراشه Apple A17 Bionic
فرآیند ساخت تراشه 3 نانومتر
پردازنده گرافیکی Apple GPU
حافظه و رمرم 8 گیگابایت رم
نوع حافظه داخلی NVMe
درگاه کارت حافظه ندارد
دوربین پشتپیکربندی دوربین پشت واید/استاندارد
اولتراواید
تله‌فوتو
تشخیص عمق
مشخصات دوربین تشخیص عمق حسگر TOF 3D LiDAR
باتری و شارژنوع باتری لیتیوم‌ یونی
پشتیبانی از شارژ سریع دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم دارد
سایر ویژگی‌های شارژ و باتری شارژ سریع بی سیم 7.5 وات Qi و 15 وات در صورت استفاده از MagSafe
درگاه اتصال USB Type-C
پشتیبانی از OTG ندارد
ارتباطات و سنسورها حسگرها حسگر تشخیص چهره سه‌بعدی
شتاب‌سنج
ژیروسکوپ
حسگر مجاورت
قطب‌نما
فشارسنج هوا
حسگر نور محیط
Wi-Fi Wi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fi وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct)
هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث دارد، نسخه نامشخص
فناوری‌ ارتباطی GSM / HSPA / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G دارد
سیم‌کارت تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM)
دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPS GPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا
Call Now Button