انواع توری فایبرگلاس مورد استفاده در ساختمان سازی

انواع توری فایبرگلاس مورد استفاده در ساختمان سازی

در دنیای امروز انواع توری فایبرگلاس در ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد در این مقاله انواع توری های فایبرگلاس مورد استفاده پرداخته می شود.

تور مخصوص گچ کاری

گچ‌کاری از جمله عملیات در ساختمان سازی می باشد. از ملات ها مانند ملات سیمان و گچی برای پوشاندن سطوح چه در فضاهای داخلی و یا خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. در بهترین حالت لازم است تا از ابزاری برای نگهداشتن ملات گچ‌کاری استفاده کنیم. توری فایبرگلاس گچکاری یکی از بهترین ایده‌ها مناسب ساخت سازه های سیمانی و گچی است.

امروزه از این نوع توری برای مسلح و مجهز کردن در صنعت ساختمان سازی از جمله درگچ کاری و کاشی کاری کاربرد زیادی داشته و باعث استحکام و یکپارچگی  مصالح شده است.

توری فایبرگلاس گچکاری یک طرح پارچه مانند تهیه ‌شده از رشته‌های نازک فایبرگلاس است. این توری‌ها را به شکل سطوح بزرگ با مش بندی در اندازه‌های گوناگون طراحی می‌کنند.

 مهمترین مزیت این توری نسبت به توری های فلزی متداول عدم زنگ زدگی، مقاومت بالا و سبک بودن است؛ که باعث ایجاد دوام در شبکه و حفظ خاصیت آن بعد از گذشت مدت زمان طولانی و به طور کل افزایش عمر سطوح به کار رفته میشود.

 از دیگر مزایای توری زیر گچی

  • نصب آسان و حمل و نقل راحت
  • قابل تولید در اندازه های مختلف
  • مقاوم و انعطاف پذیر

ویژگی های توری زیر گچی

  • توری زیر گچی مارامو در گرماژ  ۴۵ گرمی ، ۷۵ گرمی ، ۱۶۰ گرمی ، ۲۰۰ گرمی ، ۱۳۵ گرمی ، ۱۲۵ گرمی و ۱۲۰
  •  این توری سفید بوده و با سه خط آبی ، قرمز و مشکی
  •  جنس آن میتواند پلاستیکی و کنفی باشد.

کاربرد توری زیرگچی

  • مقاوم سازی و استحکام گچ و کاشی و سرامیک
  • جلوگیری از ترک خوردگی گچ
  • ترمیم ترک خوردگی گچ
  • ضدآب

روش اجرای توری فایبرگلاس ترک گیر دیوار گچی

گچ دارای ساختار شکننده ای که ممکن است در برابر رطوبت و مواد ترک بردارد. به همین دلیل با استفاده از تور فایبرگلاس به راحتی می توانید این ترک ها را در ساختار دیوارها از بین برد. و باید هرچه سریعتر به از بین بردن ترک ها اقدام کرد چون ممکن است در صورت تاخیر از این کار ترک ها در دیوار افزایش یابند.

یکی از بهترین انتخاب هایی که برای از بین بردن این درزها در ساختار دیوار وجود دارد استفاده از توری فایبرگلاس ترک گیر می باشد. سطح خارجی توری فایبرگلاس ترک گیر توسط مواد خاصی تقویت می شود. وجود این مواد تقویت کننده باعث می شود که:

  • افزایش مقاومت توری فایبرگلاس ترک گیر  در برابر محیط‌های قلیایی
  • تقویت و پایداری بافت اعمال شده در مش
  • افزایش مقاومت سازه در برابر عوامل طبیعی مانند رطوبت، افزایش و یا کاهش شدید دما می شود. این امر زمانی که توری فایبرگلاس ترک گیر به عنوان یک عایق حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد اهمیت بیشتری دارد.

مش فایبرگلاس در واقع یک شبکه توری آماده برای استفاده روی سطح دیوار است که دارای ساختاری نازک و در عین حال قوی و دارای انعطاف پذیری بالا می باشد.

 برای این کار باید موارد زیر را انجام داد:

  1. یکدست کردن سطح دیوار را با ابزار مناسب
  2. سپس از توری فایبرگلاس ترک گیر برای پوشاندن سطح ترک ها استفاده نمایید. در صورتی که یک قسمت از سازه، شکل منحنی وجود دارد با برش مش این سطح را به طور کامل بپوشانید. هرگز سعی نکنید با کشیدن مش سطح منحنی را پوشش دهید. همچنین می توانید برای پوشش دهی کامل سازه لایه های مش را نیز بر روی یکدیگر قرار دهید.
  3. سپس گچ یا هر ماده دیگری را که قصد دارید بر سطح مش فایبرگلاس اعمال نمایید را بر روی آن اجرا کنید.
  4. سپس لایه نهایی گچ را با ماله بر روی سطح کار پخش نمایید.
  5. در نهایت فرایندهای پایانی برای گچ کاری دیوار را به اتمام برسانید. به خاطر داشته باشید که گچ به سرعت سخت می شود در نتیجه حتما در فرایند کار خود سرعت عمل داشته باشید.

توری فایبرگلاس از ایجاد دوباره ترک بر روی سطح ترمیم شده‌ی دیوار جلوگیری می نمایند. این روش در بیشتر مواقعی که سطح دیوار دارای ترک می باشد کاربرد دارد و از ایجاد ترک های مجدد نیز جلوگیری می نماید. برای اطلاع از نحوه خرید و سایت منحصر به توری مش فایبرگلاس زیر گچی مارامو می توانید کلیک کنید.

توری مخصوص وال پست

وال پست نوعی  کلاف است که در طول های مشخص بعنوان نگهدارننده دیوار به کار می رود. این وال پست ها سبب درگیری دیوار با اسکلت و در نتیجه استحکام دیوار خواهد شد. وال پست ها از طریق انتقال نیروهای حاصل از باد و زلزله از دیوار به فریم، موجب عدم تخریب دیوار می گردد.

امروزه مش یا توری فایبرگلاس در وزن و ابعاد مختلف و خاصیت انعطاف پذیری، یک گزینه جدید به عنوان وال پست برای استحکام و نگهداشت دیوارهای غیر سازه ای می باشد. این محصول جایگزین خوبی برای وال پست های قدیمی و سنتی می باشد.

همچنین وال پست های مش فایبرگلاس یک جایگزین مقرون به صرفه برای وال پست های عمودی یا میانی می‌باشد. آنها دیوارهای غیر سازه‌ای را در برابر آسیب نیروهای خارجی مانند باد و زلزله محافظت می کنند و به راحتی نصب می شوند.

توری فایبرگلاس عایق های رطوبتی

تور های فایبر گلاس به دلیل سبک بودن و مقاوم بودن در برابر حرارت و رطوبت در در عایق‌بندی سطح و دیوار ساختمان، بام منازل، سرویس بهداشتی، حمام و کف استخرکاربرد دارند؛ در این عایق‌بندی ها علاوه بر بهینه سازی مصرف انرژی، بحث مقاوم‌سازی سنگ‌ها، کاشی‌ها و یا قطعات چوبی بکار رفته در بنا مورد توجه است. در همین رابطه در سال‌های اخیر تولید استخرهای پیش‌ساخته از جنس فایبرگلاس و همچنین روکش‌های سقفی فایبرگلاس بسیار مورد استفاده واقع شده‌اند.

توری پشت سنگ

یکی از انواع تورهای فایبر گلاس ، توری مخصوص پشت سنگ می باشد که از این نوع توری برای سالم نگه داشتن سنگ‌ها و جلوگیری از ترک خوردگی آن‌ها در هنگام جابجایی، استفاده می شود.

در کارخانه های سنگبری، بعد از برش سنگ‌های بزرگ به سنگ‌های قابل استفاده در ساختمان ها، یک لایه تور فایبرگلاس به پشت این سنگها نصب می‌شود که در زمان حمل و نقل و رسیدن آن‌ها به محل نصب یا در هنگام پولیش زدن آن‌ها، ترک و شکستگی روی آن‌ها ایجاد نشود.

این تور فایبرگلاس معمولاً با یک لایه چسب مخصوص یا رزین روی سنگ‌ها چسبانده می شود. استفاده از تور های فایبرگلاس کمک می‌کند تا در هنگام وقوع حادثه‌ای که باعث ترک خوردگی و شکستگی شوند، تکه‌های آن از هم نپاشند و از هم جدا نشوند. این کار باعث می‌شود که شکل سنگ حفظ شود و باز هم بتوان آن‌ها را نصب کرد.

به صورت کلی تورهای فایبرگلاس برای جلوگیری از ترک خوردگی سنگ‌های ساختمانی و مقاوم کردن آن‌ها از شکستگی استفاده می شود. علاوه بر این تور فایبرگلاس کمک می‌کند در صورتی که ترکی روی سنگ است، این ترک ها از هم باز نشوند.

در اخر……..

در این مقاله با انواع توری فایبرگلاس و  کاربرد های آن در صنایع های مختلف آشنا شدیم. پی بردیم یکی از مهمترین کاربرد های آن در مسلح کردن مصالح ساختمانی و صنعت سنگ می باشد.

همراهان و فعالان گرامی در حوزه سنگ و ساختمان می توانند برای ثبت اگهی تبلیغاتی  و تجهیزات جدید خود به سایتhttps://10bazar.ir  مراجعه کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا
Call Now Button