اولین کنگره بانوان تاثیرگذار در ایران

اولین کنگره بانوان تاثیرگذار در ایران

اولین کنگره زنان تاثیرگذار در ایران در دو سطح ملی و بین المللی  با حضور زنان برجسته از کشور های مختلف و با میزبانی خانم جمیله علم الهدی همسر رئیس جمهور و انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار شد، زنان ایران پیشرفت ها و افتخارات خود را در حوزه های مختلف به اجرا گذاشته اند.

اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار روز جمعه ۳۰ دی‌ ماه در سالن اجلاس سران با استقبال رسمی انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از همسران رؤسای دولت‌های کشورهای مختلف آغاز شد.

در مراسم آغاز کنگره  همسران روسای جمهور و نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، قرقیزستان، صربستان، همسر رئیس‌جمهور اسبق گینه، همسر رئیس‌جمهور اسبق نیجر، فرستاده ویژه بانوی اول جمهوری فدرال نیجریه، بانوی اول سابق سریلانکا و همسر رئیس حزب حاکم، فرستاده ویژه رئیس جمهور سوریه، رئیس شورای مرکزی اتحادیه زنان ترکمنستان حضور داشتند.

کنگره زنان تاثیرگذار چه اهدافی دارد؟

اهداف کنگره

هدف از برگزاری این کنگره تقدیر، بهره‌برداری و حمایت و نیز کمک به رشد و ارتقای خلاقیت و ایده‌های بانوان است.

شاخص های انتخاب زنان در کنگره زنان تاثیرگذار

  • فراوانی اثر پذیری
  • کیفیت اثر گذاری در تغییر دیگران
  • نقش آفرینی مادران
  • نقش آفرینی جهادی و حرکت‌های ایثارگرانه و جهاد گرانه
  • شرایط ویژه محیط
  • نوع تاثیرگذاری متاثر از محیط
  • تعیین عرصه اثرگذاری
شیوه های شناسایی بانوان تاثیرگذار

اختتامیه کنگره و اهدای جوایز

در اختتامیه کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، از هفت نفر از زنان برجسته از کشورهای مختلف جهان با اهدای جایزه قدردانی شد. به گزارش ایرنا، یکی از بخش‌های اختتامیه کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار مراسم اهدای جوایز به زنان تاثیرگذار بود.

اولین جایزه خارجی به خانم لی محقق برجسته‌ حوزه شیمی و استاد دانشگاه کشور تایلند تعلق گرفت. همچنین جایزه دوم به سوده غفوری فرد دکترای ژنتیک پزشکی از ایران اهدا شد. خانم الینا از بانوان برجسته روسیه نفر برگزیده سوم بود و خانم زهرا امام جمعه از دانشمندان ایرانی نیز نفر چهارمی بود که از او در اختتامیه این مراسم تقدیر شد.

خانم مریا بتریز یونس بانوی تاثیر گذار آرژانتین هم نفر برگزیده پنجم بود که مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین مژگان زندی دارای مقالات مختلف حوزه شیمی و پلیمر هم دیگر زن تاثیرگذاری بود که در کنگره بین‌المللی تهران از او تقدیر شد. جایزه آخر نیز به پن‌آبه شیامی از چین تعلق گرفت.

 در اخر می توانید دستاورد ها و محصولات خود را در سایت 10bazar.ir ثبت کنید.

شیوه های شناسایی بانوان تاثیرگذار

شناسایی بانوان ایرانی تاثیر گذار از چند شیوه امکان پذیر است مانند، ارتباط با مدیران امور بانوان استانداری‌ها، ارتباط با مردم، ارتباط با حلقه‌های میانی و ثبت نام در سایت «گوهرشاد». در حقیقت، دستاوردها و رزومه این بانوان بررسی میشود و در نهایت برترینها از میان ۱۴ هزار بانوی ایرانی در این کنگره راه شرکت کرده اند.

برای شناسایی بانوان تاثیرگذار دنیا، از طریق وزارت امور خارجه و سازمان ارتباطات، بنیاد ملی نخبگان، نخبگان ایرانی در دیگر کشورها و نیز نیروهای مردمی و حلقه‌های میانی اقدام شده است.

در این همایش دستاوردهای بانوان کارآفرین ایرانی در بخش های مختلف نظیر برق و الکترونیک، تجهیزات پزشکی، فناوری و تکنولوژی، مراکز نوآوری شتاب‌دهی و مشاغل خانگی معرفی شد.

بر همین مبنا، ۹۰۰ بانوی مدیرعامل شرکت‌های دانش بنیان شناسایی شده‌اند که از میان آنها ۱۰۰ نفر به عنوان برترین‌ها در بخش علمی و فناوری انتخاب و در نهایت ۵۰ نفر برتر در این نمایشگاه شرکت حضور به عمل رساندند.

تعداد زیادی از زنان حاضر در این نمایشگاه در حوزه اقتصادی و کارآفرینی فعالیت میکنند. اما دستاوردهای بانوان فعال در بخش های اجتماعی، هنری و فرهنگی نیز به نمایش گذاشته شده است و در سه حوزه برای میهمانان خارجی و سایرین قابل بازدید است.

در این کنگره بین المللی، دانشمندانی از کشورهای مختلف مثل سوئد، اتریش، بوسنی و هرزگوین، صربستان، قزاقستان، استرالیا، کانادا و غیره کاندیدا هستند. جوایز این کنگره نیز در سطح جهانی است و در مراسم روز جمعه به سه نفر اول برگزیده در این کنگره مدال ویژه گوهرشاد تعلق می‌گیرد و پس از اهدای جوایزی به دیگر برگزیدگان، جایزه ملی یونسکو نیز به برگزیده خود اعطا می‌شود.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا
Call Now Button