مش فایبرگلاس سنگ نما

مش فایبرگلاس سنگ نما

مش فایبرگلاس از الیاف شیشه و پلی مر سخت تشکیل شده است که نخ آن به شکل های مختلف تولید شده است. الیاف فایبرگلاس به روش های مختلف ساخته می شود.

انواع الیاف فایبرگلاس

الیاف شیشه به صورت نخ

موقعی که فایبرگلاس به شکل الیاف بافته شده تولید می‌شود، تعداد خاصیت قابل دستیابی بیشتری را از خود بروز می‌دهد. در این روش الیاف شیشه بصورت قرقره و دوک‌های نخ که می‌توان آن‌ها را باز کرد و در صورت نیاز برش داد، تولید می‌شوند. الیاف فایبرگلاس در کشش بالا خاصیت مکانیکی خود را باید حفظ کنند.

پارچه الیاف شیشه

الیاف مستحکمی‌ هستند که به صورت یک جهته (الیاف شیشه‌ای تک جهته) یا دو جهته (الیاف شیشه‌ای دو جهته) بافته می‌شوند.

الیاف حصیری

به شکل حصیر می باشد و  دارای رشته‌های پیوسته ای از الیاف است که در شمع‌های نازک، به طور تصادفی حلقه شده اند.

الیاف سوزنی

الیاف به صورت رشته‌ای خرد شده برخلاف پارچه‌های بافته شده، به‌طور تصادفی و بدون هیـچ جهت ثابتی مرتب می‌شوند. فایبرگلاس به این صورت استحکام چندانی ندارد زیرا طول الیاف کاملاً کوتـاه است. با این حـال، فایبرگلاسی که به این شکل عرضه می‌شود، کم هزینه خواهد بود و به همین دلیل است که بیشترین کاربرد را دارد.

توری فایبرگلاس پشت سنگ

کاربرد توری فایبرگلاس چیـست؟

مش فایبرگلاس مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارند. همچنین، سختی و استحکام کششی آن ها نسبت به دیگر الیاف بیشتر است. این الیاف در برابر دما‌های بالا هم مقاومت خوبی داشته و در صنایعی مثل خودروسازی، ساخت و ساز، دریایی، انرژی بادی، هوافضا و دفاع و غیره کاربرد دارند.

توری فایبرگلاس پشت سنگ

توری پشت سنگ، یکی از انواع مش‌های FRP (شامل الیاف کربنی، شیشه ای و …) و از جمله  مصالح ساختمانی است برای ساخت بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

توری پشت سنگ یکی از مهمترین مصالح ساختمانی است که در فرآیند فرآوری سنگ، مورد استفاده قرار می گیرد. از این توری که به آن، توری اپوکسی هم می گویند در سنگ های ساختمانی مورد استفاده در نمای ساختمان، به وفور استفاده می شود.

مزیت مش فایبرگلاس برای سنگ نما ساختمان

توری پشت سنگ، مزایای زیادی دارد. اما مهمترین مزیت آن، افزایش مقاومت سنگ‌های ساختمانی در برابر فشار و همچنین بالا بردن چسبندگی آن‌ها است. قرارگیری این توری در پشت سنگ، سبب افزایش چسبندگی سنگ در زمان نصب می شود. با توجه به این ویژگی، استفاده از این توری در تولید سنگ‌های ساختمانی، ضروری است. از این رو، در زمان تولید سنگ‌های ساختمانی و در کارخانه، توری و اپوکسی در پشت سنگ، نصب می شوند.

کاربرد توری‌ پشت سنگ

یکی از مهمترین کاربردهای توری، تقویت سنگ ساختمانی است. بعد از اینکه برش بر روی سنگ در کارخانه‌های سنگبری انجام شد و کوپ سنگ به ورقه‌های مسطح تبدیل گردید این توری‌ها را به وسیله رزین و  چسب مخصوص به پشت سنگ نصب می‌کنند.

این‌توری به سنگ کمک می‌کند تا هنگام پولیش خوردن، حمل و نقل و نصب حتی اگر ترک هم خورد از هم جدا نشود. همچنین استفاده از توری  باعث می‌شود که ترک‌هایی که به صورت طبیعی روی سنگ وجود دارند، باز نشوند و سلامت سنگ حفظ شود.

انواع توری‌ پشت سنگ فایبرگلاس

توری پشت سنگ در گرم‌ها و ابعاد مختلفی تولید می‌گردد. به صورت کلی توری‌های فایبرگلاس در ابعاد زیر تولید می‌شوند.

  • توری ۴۵ گرمی
  • توری ۷۵ گرمی
  • توری ۱۰۰ گرمی
  • توری ۱۲۵ گرمی
  • توری ۱۴۵ گرمی
  • توری ۱۶۰ گرمی
  • توری ۲۰۰ گرمی

جمع بندی

امروز اغلب صنایع با پیشرفت های قابل توجهی مواجه شده اند. صنعت ساختمان سازی نیز یکی از این صنایع می باشد که تغییر و تحولات چشمگیری داشته که این تغییر و تحولات سبب شد مصالح ساختمانی متنوع و باکیفیتی طراحی و تولید شوند که توری پشت سنگ یکی از جدیدترین محصولات می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا
Call Now Button