نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک چینی بهداشتی 1401

نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک چینی بهداشتی 1401

بیست و هفتمین نمایشگاه کاشی و سرامیک چینی بهداشتی و صنایع وابسته به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در حوزه کاشی و سرامیک است که سال های گذشته با حضور 18 هزار بازدید کننده برگزار شد. این نمایشگاه فرصتی با ارزشی برای فعالان حوزه کاشی و سرامیک فراهم اورده است تا دستاورد ها و محصولات خود را به عرضه بگذارند.

نمایشگاه کاشی و سرامیک چینی بهداشتی و صنایع وابسته به مدت ۴ روز در 29 دی ماه تا 2 بهمن ماه ۱۴۰۱  در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از ساعت ۸ تا ۱۵ میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

به گزارش اخبار نمایشگاه ها، بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه کاشی و سرامیک در فضایی به وسعت ۲۱ هزار مترمربع فعالان حوزه کاشی و سرامیک آخرین دستاوردها و توانمندی های خود رونمایی می کنند.

همچنین فعالان اقتصادی از کشورهای ترکیه، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، افغانستان، عراق، روسیه، سوریه، بلاروس و تاجیکستان برای حضور در این نمایشگاه حضور دارند. به گزارش اخبار نمایشگاه ها، مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی نمایشگاه کاشی، سرامیک و صنایع وابسته صبح روز ۲۹ دی ماه با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

در حال حاضر بیش از 380 هزار نفر به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در حوزه کاشی و سرامیک فعالیت دارند. در دهه های اخیر احداث و راه اندازی واحد های جدید تولیدی صنعت کاشی و سرامیک افزایش یافته است.

نمایشگاه سرامیک 2023

جایگاه صنعت سرامیک

پیشرفت صنعت سرامیک در جهان کنونی و گسترش آن در تمامی شئونات زندگی ماشینی، اعم از مصارف خانگی و مصارف صنعتی به گونه‌ای اعجاب‌انگیز رو به فزونی است. اگر در گذشته نه چندان دور لفظ سرامیک بیانگر ظروف و سرویس‌ بهداشتی بود، اما امروز با پیشرفت علم سرامیک هم­اکنون از دنیای پر رمز و راز الکترونیک موجودی ظریف چون ترانزیستور تا آجر نسوز، از کارد میوه­خوری گرفته تا بدنه موتور اتومبیل، از قطعات حساس موشک و سفاین فضایی تا فنرهای سرامیکی و هزاران قطعه کوچک و بزرگ در صنایع نساجی، شیمیایی، الکترونیکی، الکتریکی، ماشین‌سازی و بطور اعجاب‌انگیز در زمینه پزشکی خصوصاً ارتوپدی صنعت سرامیک حضور خود را می‌نمایاند.

وسعت صنعت سرامیک، در حالی که بیش از چهار هزار سال از قدمت آن می‌گذرد، بگونه‌ای است که تا هزاران سال دیگر قدرت مانور کشفیات جدید را در خود جای می‌دهد.

انقلاب بعد از الکترونیک در جهان صنعت، انقلاب سرامیک بوده تا جائی که میلیون­ها کتاب و مراکز بی‌شمار تحقیقاتی را به خود اختصاص داده است و نیز علم و تکنولوژی را در هر روز شاهد یک اختراع، کشف و تحول جدید نموده است.

در صنعت سرامیک کشور ما، خصوصاً در بخش کاشی، اکثر محققان بر این باورند که سابقه ساخت سنتی آ‌ن و همچنین بکارگیری لعاب و رنگ جهت تزئین دارای قدمتی چندین هزار ساله می‌باشد، ولی در زمینه تولید به صورت امروزی به خصوص در بخش چینی مظروف و بهداشتی و همچنین تکنولوژی ماشین‌آلات آن جوان می‌‌باشد.

هر چند که در سال­های اخیر این صنعت از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است اما همچنان برای رسیدن به قله موفقیت در این صنایع و جبران کمبودهای موجود، تلاش و همت همه متخصصین، خصوصاً اساتید دانشگاه­ها، مدیران خلاق، مسئولین دلسوز دولتی و سرمایه‌گذاران وطن‌پرست و انساندوست را می‌طلبد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا
Call Now Button